articles

articles

תריסים חשמליים – מהפכת בית חכם!

נראה כי תריסים חשמליים הם אלה שהחלו את מהפכת הבית החכם. העובדה כי אפשר ורצוי להתקין בבית תריסים חשמליים, הפכה את הבית לאתגר, בית שכל כולו יפעל על חשמל וגם יהיה חכם. כך הומצא הבית החכם.

יש כל מיני מערכות של בית חכם ברמות שונות של עצמאות ושליטה. כמובן שבכל בית כזה יש תריסים חשמליים אבל זה רק קצה קוצו של הקרחון…

בית חכם יכול בהפעלה ושליטה מרחוק להשקות את הגינה, לשנות את תנאי התאורה, להתייחס למזג האוויר ולבצע שינויים בבית כמו למשל לסגור או לפתוח תריסים חשמליים.

בית חכם מתופעל ונשלט ע"י פאנל ייעודי או שלט. אפשר להפעיל אותו דרך מחשב נייח או נייד וגם דרך סמארטפון. בית חכם מופעל עפ"י לוגיקה של הגדרת תרחישים כאשר היא יכולה להיות מתוכננת עם כל מיני אופציות והמשתמש יכול להרחיב או לשנות אותה באמצעות קוד פתוח.

תריסים חשמליים זו רק ההתחלה

תריסים חשמליים בבית זו רק ההתחלה של יישום הטכנולוגיות בבית חכם. יש כל מיני פרוטוקולים שהתפקיד שלהם זה להעביר פקודות ולקבל עדכון על מצב הבקרים בבית. חלק מהן אכן מחווט קודם לכן וחלקם גם מחובר לתשתית החשמל הקיימת.

חלק מהתקשורת עם בית חכם נעשית ע"י תקשורת אלחוטית או טכנולוגיה המשלבת בין שימוש קווי ואלחוטי.

על בית חכם ותריסים חשמליים

תריסים חשמליים זה רק חלק ממה שיש לבית חכם להציע. מערכת של בית חכם לרוב לא פועלת בצורה אוטומטית, ונדרשת להתאמה מסוימת. ניקח לדוגמה מערכת סטריאו ומצב שהייתה הפסקת חשמל בבית החכם, אם היא לא תדע לדלוק אחרי חזרת החשמל היא לא יכולה להיות חלק מבית חכם. כך גם תריסים חשמליים.

אבל אם למשל יש אפשרות להדליק את המערכת הזו עם שלט אינפרא אדום, היא תוכל להשתלב באמצעות הצמדת בקר הפולט אות של אינפרא אדום וכך להפעילה.

יכולים להיות כל מיני פתרונות כדי להפעיל כל מיני מערכות ומוצרים בבית החכם כולל תריסים חשמליים וכל העניין הוא להתאים את התוכנית והפרוטוקול לצרכים של המתגוררים במקום.

בית חכם- כל המערכות בשליטה

בית חכם לא מכין אוכל לבד ולא מפשיר במיקרו.. אבל הוא כן יכול להיות מתופעל בהרבה מאוד מערכות באופן נשלט וע"י פקודות.

המערכות הקשורות לבית חכם הם מערכת התאורה, תריסים חשמליים, וילונות, שערים, דלתות ועוד.

כמו כן יש שליטה על מערכות מיזוג האוויר וחימום המים. מערכת האזעקה כמובן, גלאי תנועה, מערכת כריזה, מצלמות ועוד.

בבית חכם יש גם שליטה על מערכת הטלוויזיה בכבלים, רשת האינטרנט, מערכות של למוזיקה וידיאו, מערכת השקיה וגן מערכת של קולנוע ביתי.

ההרגשה היא שיש הכול והכול בשליטה. אפשר לשנות כל הזמן את הפרוטוקול ולהתאים אותו לנוחיות המשתמש, הבית החכם מתאים את עצמו לבעליו ולא להיפך.

ואם דיברנו על מוצרים גדולים אפשר להוסיף גם את השליטה בבית חכם על מוצרים קטנים כמו קומקום, מכונת כביסה, תנור ועוד.

תריסים חשמליים – לסגור אותם כי השמש זורחת

אם למשל יצאתם מהבית בבוקר והיה חשוב לכם לאוורר את הבית והשארתם תריסים חשמליים פתוחים, ונכנס המון אור כרצונכם אבל בשעה מסוימת אתם רוצים לסגור תריסים חשמליים, כי אז חודרת השמש והבית עלול להתחמם ולקבל את פניכם ככבשן, יש להם אפשרות לתפעל תריסים חשמליים ולסגור אותם מרחוק. באותה מידה גם תוכלו לפתוח אותם.

מלבד טיפול בתריסים חשמליים, בית חכם יכול להדליק או לכבות אורות באופן אוטומטי, להפעיל את המזגן או דוד החימום לפני שהם באים הביתה. כל הפעולות הללו בסופו של דבר גם חוסכות כסף ואנרגיה.

התזמון שלהם במצב שאתם רוצים שהם יפעלו גורם לכך שרמת התחכום גם בסופו של דבר משתלמת וחוסכת כסף.

אינגלאס – תריסים ונציאנים לבית ולמשרד.

שתפו מאמר זה

מתעניניים בתריס ונציאני

למידע נוסף צרו איתנו קשר

    שם מלא*

    דוא״ל*

    טל*

    נושא

    הודעה

    more articles

    more articles

    מאמרים נוספים

    מאמרים נוספים